Thursday, March 5, 2015

Bila Bahan Serius Dijadikan Jenaka

2012-2013 dulu, para netizen di Malaysia gemar menjadikan video yang berbentuk ugutan,kekasaran seperti video panglima ludah dan bini mat yo dijadikan bahan ketawa atau parodi, tahun ini pula jenama kecantikan pula sanggup menjadikan isu yang semakin serius seperti kes ragut hingga sanggup dijadikan video jenaka semata-mata untuk memasarkan produk mereka. 

Memang kreatif hingga sanggup menjadikan video bertemakan jenayah untuk memasarkan produk, tetapi jika mereka terkena situasi begitu di dunia sebenar bagaimana ?? apa reaksi mereka ?? adakah orang di sekeliling yang menyaksikan situasi tersebut akan ketawa dan hanya merakam saja perbuatan jenayah itu ? dek kerana pengaruh iklan yang cuba memanipulasi situasi sebegitu untuk memasarkan produk mereka ?? kes jenayah ragut semakin hari semakin parah, jadi idea sebegini tidak sesuai untuk diketengahkan sebagai strategi pemasaran. 


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.