Saturday, December 27, 2014

Filem Schuks Tshabalala Guide To South Africa

Filem dua plot ini diselang selikan antara adegan prank Leon Schuster dan Alfred Ntombela, Schuster menyamar sebagai lelaki berkulit hitam, Mereka menyamar sebagai pemandu pelancong dengan memberikan fakta-fakta menipu kepada pelancong yang berkunjung ke Afrika Selatan sempena Piala Dunia FIFA 2010 


Filem ini bukan lah roadmovie seperti filem Will, tetapi ia mirip filem-filem Jackass di mana Schuster melakukan penyamaran di suatu tempat dan menyamar untuk mem prank orang ramai secara sengaja dan tidak sengaja. Dan satu babak itu hanya berlaku beberapa minit saja.


Mereka bercerita kepada pelancong konon Afrika Selatan ialah negara bolasepak seperti negara-negara Eropah dan Amerika Selatan tetapi sebenarnya di Afrika Selatan sukan yang paling utama adalah ragbi dan kriket.

Setiap babak pastinya mencuit hati apabila kamera tersembunyi merakamkan adegan-adegan lucu mangsa prank oleh Schuster. Dan pasti terhibur apabila Schuster dan Shorty menyampaikan maklumat yang tidak tepat kepada pelancong mengenai Afrika Selatan, dan para pelancong pula percaya sepenuhnya apa yang disampaikan oleh mereka berdua. Hakikatnya itu hanyalah rekaan semata-mata.


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.