Wednesday, May 28, 2014

Adam Dan Coklat Kedberi

Di suatu petang, setelah membaca berita Utusan Meloya, Adam dengan tiba-tiba jadi manusia hilang akal dan pedoman. Ini kerana laporan menyebut coklat Kedberi kegemarannya mengandungi DNA babi, " Allah !!! macam mana aku nak sucikan darah daging ku yang bercampur dengan dna binatang haram ini ! " getus Adam dalam hati.

24 jam sebelum itu....  Adam dijanjikan sejumlah wang tunai oleh kontraktor kerana berjaya melobi nya untuk memenangi tender pembinaan walaupun Syarikat pembinaan itu ada rekod yang kurang cemerlang sebelum ini. Adam yang tengah kering poketnya dengan senang hati menerima imbuhan itu tanpa memikirkan tindakan nya itu menyebabkan para kontraktor lain yang lebih baik rekod perkhidmatannya gagal mendapatkan tender itu.

Di malam itu Adam bergembira di kelab malam di jalan P Ramlee, macam biasalah mesti lah minum selepas dapat duit. Takkan hendak duduk saja di rumah ye dak ? Apa beza dapat ' bonus ' dengan tak dapat bonus kalau macam tu kan ?

Tengah hari esoknya.... Adam menangis dan berasa berdosa kepada Tuhan kerana coklat kedberi yang dimakannya itu mengandungi DNA babi, tak boleh Adam bayangkan betapa hina,kotor,najis dan jijiknya binatang berkaki pendek itu. Menangislah Adam.....

# Halal pada umat Islam - Melayu ni hanyalah apa yang masuk ditekak mereka saja. Aku dah perhatikan perangai segolongan keparat ini. Mereka ini rasa tak berdosa apabila mencuri makanan orang lain, menganiaya orang lain tetapi rasa berdosa apabila dikaitkan dengan babi.......

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.