Sunday, June 1, 2014

Balik Kampung ?? Apa Tu ??

Aku tak buat apa-apa pun hari ni. Sebenarnya rutin aku sedikit terjejas sebab pagi-pagi lagi dah tiba-tiba takde air, sampai ke petang pulak tu gangguan bekalan air. Sungguh sunyi rumah ni bila mak dan 2 orang adik perempuan aku balik kampung. Aku ?? aku dah tak minat nak balik kampung, 8 tahun jadi penduduk KL membuatkan aku rasa aku ni ' Settler ' berbanding ' Immigrant '.
Feeling nak balik kampung tu memang takde pada aku sebab sejak usia 6 tahun lagi aku dah habiskan masa-masa aku kat kampung jadi perasaan rindu pada kampung halaman memang tak pernah wujud dalam diri aku. Kalau balik kampung pun aku still buat benda yang sama, main internet, tengok tv, makan dan tidor. Takde apa yang berbeza macam di bandar. Aku wish la kan kalau kat kampung tu aku memancing. bawak scrambler, mandi sungai, main ATV baru la ada kelainan. Bukannya balik kampung  jenguk sedara mara yang aku tak kenal, pergi kenduri makan lauk hambar, tawar, tak cukup masin, hampeh, taste like butt dan buang masa aku jawab soalan cliche,skema dan merapu dari sanak saudara macam berapa umur  ?? kerja apa ?? buat apa ??. Hey banshees aku balik kampung ni pun sebab famili paksa, kalau kau nak tau aku ni takde tempat yang layak dipanggil ' HOME '. So persetan la dengan semua soalan-soalan ala-ala wartawan melodi mintak pelempang tu.

Kalau dulu masa sekolah rendah seronok la jugak dapat main PS1 pacik aku, tolong arwah atok aku kat sawmill, overnight tolong sedara aku belah bapak sediakan barang-barang untuk buat kenduri arwah, sekarang ?? kalau setakat balik kampung then buat perkara-perkara macam yang aku tulis tadi memang tak berguna trip ni. Bukan sebab aku takde kawan kat kampung, only god knows where the hell are they now ?? yang perempuan maybe dah duduk bandar, kerja dan bertemu pussy dan dick dengan orang bandar, atau pun yang tak berapa nak cerdik tu maybe berkahwin dengan pemuda sekampung dan sekarang mungkin tengah mengendong anak. Aku sekolah kat kampung masa darjah 1 ( setengah tahun ) dan darjah 5 ( 3 bulan ) jadi perjalanan lompat katak aku ni menyebabkan aku tak berapa nak ada kawan baik di kampung. Yang aku heran lah kan, mana perginya budak lelaki yang sama kelas dengan aku masa darjah 5 dulu ?? dah jadi manusia ke dah jadi ahli kubur ?? for god sake aku nak jugak tau sama ada kamu tu dah jadi bujang rebel macam aku ke atau jadi pemabuk di jambatan kampung Gumpey ??


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.