Sunday, May 31, 2015

Makan Di Resipi Rahsia

Aku ni sebenarnya kurang gemar makan di kedai makanan Melayu yang high end ni, contohnya 1 pinggan nasi goreng yang biasa aku bayar di kedai biasa cuma 5.50- 6.00 tiba-tiba jadi 19.00 ++ di kedai makanan Melayu yang kononnya high class.

Cerita nya macam ni, semalam lepas penat berkunjung ke pameran Gila-Gila di Petrosains aku pun makan di Resipi Rahsia cawangan bangunan tongkol jagung berkembar di Kolumpo. Aku tengok seleksi makanan dia tak berapa selektif sangat. Jadi aku pun order lah Black Pepper Chicken Chop dan Lemoned Jus. Giler kau ! BPCC saja dah 19.00 !! apa yang aku dapat ?? cuma semangkuk kecil jagung rebus, nasi putih dan BPCC. Wat kain of fag are this ?? cant believe it mang ! menu punya la simple dan so..so...je tapi harga mak bapak rm 19 ?? aku tau ini Suria tongkol jagung berkembar. Tapi yang aku tak puas hati tu feature dalam makanan aku tak sepadan dengan harga yang dibayar. Kalau aku makan Chicken Chop kat kedai Western standard lagi cantik dan bagus dari ni. Nama je eksen lagi acah-acah kokesen " Resipi Rahsia " tapi jual nasik putih + jagung + chicken chop.

Lagi pelik macam mana la restoran yang kononnya terkemuka serata Malaya ni boleh jual makanan macam tu. Serius mindfaq aku dibuatnya, itu belum kira harga jus lemoned aku lagi, dekat 10 hengget harga dia. Kadang-kadang aku tak faham la kenapa sesetengah kedai makan ni harga air minum dia terlampau mahal. Untuk air jus yang biasa tu caj sampai 6-9 aku rasa serius tak berbaloi. For the god sake la kenapa setiap kali keluar aku prefer makan kepsi dan mekdi yang lebih murah harga dia.


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.