Wednesday, September 12, 2012

Steward Downing And It's Staff Meal


Di satu hari ada seorang steward yang bekerja dari pukul 9 hingga pukul 3 petang.setelah habes sesi makan tengah hari steward itu pun mencari sesuap makanan dan yang tinggal hanyalah rojak yang selayaknya digelar RAJOK. dalam kehampaan itu steward pun berasa menyesal kerana sudah la bertungkus lumus tetapi tidak disediakan makanan dan dia pun pergi ke kafeteria membeli laksa tetapi hampas kerana laksa itu tiada dan dengan selamba babinya penjual laksa itu tidak memulangkan 2 ringgit steward menyebabkan dia benar-benar panas dan riak muka tidak bersalah dia menyatakan laksa sudah habes tanpa dia ingat 2 ringgit steward telah diberi tanpa dipulangkan semula.si steward pun menyumpah lain kali 'aku akan buat benda yang sama jugak,kau tunggu balasannya NAKHARUN !!!!!!!!
sampai di rumah si steward dengan rasa panas hati menjamah udang bakar yang selayaknya digelar benih udang itu pun berterima kasih kepada kawannya yang berusaha mencari sedikit sisa makanan yang tak laku atau lambat siap. cukup la sekadar untuk membuat gigi mengunyah saja makanan itu.
dan untuk melegakan hati yang panas si steward downing pun memasak la mee segera sebagai pengalas perut sambil dia menyumpah pelbagai jenis carutan kerana sudah la cuba berbaik dengan Crap Or Dipshit atau SEE OR DID.tetapi dia hanya mendapat penat tanpa sempat menjamah makanan yang dihasilkan agaknya ini la nasib seorang steward downing.

ulasan steward downing : it should be SEE OR DID not COD.which is mean u see something wrong then ask other people to settle that matter  or you do what supposed to do not just walk in or out then waiting for credit from the jury.

the leader are arrogant,she does not care about others who give a hand to manage this occasion but rather to fulfilled the guest needed instead thinking about the welfare of colleagues.

1 comment:

Note: Only a member of this blog may post a comment.