Thursday, October 18, 2012

Perkenalan 10 Tahun Dengan Red Hot Chili Peppers

aku mula mengenali red hot chili peppers dengan lagu by the way.masa tu aku baru 10 tahun dan tak tau apa apa pun tentang   funky rock yang dimainkan RHCP ini. by the way aku mula kenal masa tahun 2001 itu pun sebab tengok video muziknya dia yang pelik di mana vokalis RHCP naik teksi tetapi pemandu teksi tu kemudiannya terkejut kerana penumpangnya itu adalah anthony kiedis,lantas dia memasang lagu Red hot chili peppers dan mula berkelakuan pelik dan memandu teksi dalam keadaan gila sehingga anthony kiedis terpaksa menghantar mesej kepada rakannya untuk menyelamatkan dia.

kali kedua aku mendengar lagu by the way ialah semasa dalam perjalanan ke KLIA pada 2002,masa tu aku melawat KL dan itu adalah hari terakhir aku di kuala lumpur sebelum bertolak kembali ke kuching.rentak yang rancak dan diselangi nyanyian dan rapping oleh tony kiedis menyebabkan lagu melekat di kotak fikiran aku.abang aku pun suka lagu ni.






No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.