Tuesday, November 13, 2012

Kata Kata Hikmat

ayat-ayat ni aku copy paste dari komentar yang radikal pemikiran dan pandangannya.tak perlu serban ketayap dan jubah untuk mengajar aku menghormati dan mengagumi mu,cukup dengan ideologi dan fakta-fakta yang bernas dan pandangan yang radikal ...


Bak kata Mohammed Abduh, seorang ilmuwan Islam, "saya ke Barat dan melihat Islam walaupun ramai yang bukan Islam, dan saya balik, saya lihat ramai orang Islam, tetapi tiada Islam"
 semua nak jadi holier-than-thou. "Aku lagi suci dari kau". Aku lebih pandai ugama dari kau.Aku nak bertanya pada semua orang ni, yang sibuk melabon pasal ugama ni cuba fikir, kenapa kadar buang bayi negara kita jauh lebih tinggi berbanding Norway, Sweden atau Denmark yang makan babi minum vodka?
Apakah kita di negara Islam - yang korang kata sepatutnya lebih baik dari negara kafir, tetapi result sebaliknya? Bak kata Mat Sabu lah, Malaysia ni negara orang Islam, bukan negara Islam. Kalau difikir balik, aku rasa benda tu betul. Sebab orang Islam ni tak semestinya mengikut Islam.
 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.