Tuesday, November 27, 2012

Koleksi Cerita Mayat : 13 Tahun Pencarian


13 tahun dulu (1999) arwah atok aku, haji ali setiap petang akan tolong bacakan buku Koleksi Cerita Mayat yang di himpunkan dari cerita mayat yang ada dalam majalah mastika. bukan aku tak reti membaca,aku masa tu darjah 1 jadi tahap membaca aku kurang baik dan atok aku yang suka bercerita akan membaca siri yang ada dalam buku ini dan menerangkan kepada aku dan nenek tentang cerita yang dibacanya.

back then,1999 tiada apa yang dapat dibanggakan rumah aku masa tu belum ada astro,komputer,lcd tv,vcd player,ps 1 apatah lagi internet. tapi itu lah benefitnya tiada internet dimana kita dapat membaca dengan aman tanpa sebarang gangguan mesej,call masuk,bbm,dan tweet mesej. sambil dengar atok bercerita aku pun mula membayangkan situasi itu sungguh seram feel nya bila atok aku bercerita walaupun hari tu cerah dan cuaca elok.paling menakutkan bila tengok gambar ilustrasi yang diberikan yang paling menakutkan aku sampai hari ini ialah cerita mayat menyerupai babi,mayat itu tidak dikenal pasti sama ada mayat pendatang asing yang jadi mangsa bot karam atau pun mayat rakyat tempatan.

setelah 13 tahun aku akhirnya menemui semula cerita itu tetapi dalam bentuk softcopy dan aku berterima kasih kepada internet dan google yang menemukan aku kembali dengan cerita mayat berbentuk babi walaupun hari ini aku sudah tidak takut lagi seperti 13 tahun dulu.

ini link dia :  babi


cuma aku masih ternanti mana agaknya nak carik buku NERAKA tahun 2000 dulu di sekolah agama,rafiq syahmi ada tunjuk buku neraka dalam buku di tunjukkan siksa azab api neraka dan ilustrasi seksaan dia sungguh horor,tahun 2003 aku ada jumpa buku tu kat kedai cina tapi disebabkan aku takde duit jadi tergendala la hasrat aku tu.kedai cina yang jual buku tu pun dah hangus dibaham api dan kedai baru yang dibina di tapak sama pun entah apa dijualnya.dan sudah 12 tahun aku menanti buku tu tak tau dimana nak mencarik nya

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.