Friday, December 2, 2011

10 ciptaan paling teruk

10.new coke
coca-cola membuat keputusan paling memalukan dalam sejarah mereka dengan menggantikan perisa coca-cola original dengan perisa new coke yang lebih manis.sejak dilancarkan pihak coca-cola menerima banyak panggilan telefon dan surat  dari peminat mereka yang tidak menggemari perisa baru itu dan coca-cola hilang pengaruhnya dalam industri minuman ringan dan mereka menarik balik perisa new coke dari pasaran dan digantikan dengan perisa asal.sejak itu mereka berjaya menguasai industri minuman berkarbonat


9.foursquare
laman sosial ni membolehkan  anda menyatakan di  mana anda berada melalu sistem GPS di handphone anda.dan banyak lagi yang dijangka menyertai laman sosial ni sehingga menyebabkan pengguna nya berasa malas untuk melakukan aktiviti fizikal seperti bersukan & beriadah.


8.segway
ada yang mengatakan dean kamen telah mencipta sesuatu yang me-revolusi pengangkutan tetapi sesiapa yang menaiki nya kelihatan nerd dan langsung tidak membawa perubahan.jualan nya pula rendah tidak seperti yang dijangka oleh dean.


7.spa haiwan peliharaan 
 kepada sesiapa yang malas dan tiada masa memandikan dan mengeringkan haiwan peliharaan mereka ini lah cara penyelesaiannya.

6.tandas berbayar
pada pertengahan 70 an tandas berbayar di amerika telah dimansuhkan pada 2008 tandas itu dibina buat pertama kali nya di new york.dengan bayaran 25 sen kita diberi tempoh 15 minit didalamnya  bersamaan 24 dolar untuk sehari.yang lucu nya jika melebihi tempoh 15 minit pintu tandas akan terbuka secara automaik dan mendedahkan pengguna di dalamnya.

5.gasoline ber-plumbum
sudah dihentikan pengeluarannya sejak 1968 tetapi hampir 60 tahun bahaya nya yang mengandungi plumbum tidak  diendahkan oleh syarikat minyak.
 4. pemeriksa senyuman jepun
diperkenalkan pada 2009 untuk mengukur meter keikhlasan senyuman setiap pekerja keihin elektrik express railway.
3.microsoft BOB
ikon berbentk bulat dengan memakai cermin mata ini antara program yang paling teruk pernah dihasilkan pada 1995 bertujuan lebih mesra pengguna menggantikan windows 3.1.kemudiannya menjadi kegagalan terbesar dengan OS nya dijual pada harga 100 us dolar dan menggunakan 8mb ram pada 1995!

2. phone fingers
bertujuan untuk memastikan skrin Iphone tidak comot hasil sentuhan cap jari kita.tetapi agak rimas jika dipakai terlalu lama kerana ketat.
1.spam E-mail
spam e-mail mendatangkan kos 100 bilion pada 2007 dan menjahanamkan ISP internet service provider.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.