Saturday, January 19, 2013

Tweet Aku Mengenai Mee Segera

di malam khamis,aku kebosanan lalu aku ber tweet pasal pengalaman 16 tahun aku mendalami dunia mee segera dan jenama mee segera yang pernah aku makan.

Sarawak dan lee fah mee tak dapat dipisahkan.perisa kari jawa dan perisa sup/ayam menjadi identiti

Packaging mee presiden tu warna oren,dan sedikit kuning untuk tulisan PRESIDEN.beli kat kedai makan bapak musaizuan.

Time aku kat sk abang kadir gedong - kat kantin sekolah ada jual indomee,perisa dan jenama apa entah rasa macam haram

Pakcik aku yang kenalkan aku pada always mee goreng.tahun 1997 dia datang johor

Lepas start makan mee adabi aku jatuh sakit - demam panas - demam campak - lepas tu fobia aku pada mee adabi punca aku sakit


Dah 10 tahun aku tak makan mee segera ADABI - mee udang,3 rasa dan ??

Maggi VEGE - adalah maggi yang paling fail

Lama dah tak makan mee PAMA ni

Mee PAMA - hisyam hashim yang perkenalkan mee ni pada aku masa kat hostel dulu


Mee RUSKI - iklan budak-budak pakai baju melayu makan mee.iklan keluar masa aku darjah 3


Maggi sup tulang - iklan dia historian minum sup tulang dalam gua.tiba2 jatuh tulang dinosaur sekeliling dia

Maggi sup tulang - aku 3 kali makan maggi ni terbaik la!! Tapi tak besar production dia

Always mee goreng masa aku kecik dulu dikenali dengan nama INDOMIE


Maggi goreng tak dapat tandingi mee goreng segera jenama sedaap dan always


Indomee-indonesia mee,satu industri mee goreng indonesia yang besar menerobos pasaran malaysia

Bila pergi tebedu aku suka borong indomee jenama pelik2 bila kat rumah tak selera plak nak makan


10 tahun dulu abg aku ada beli satu mee segera perisa laksa sarawak.sedap dan rare sejak tu dah tak jumpa lagi

8 tahun dulu 2005 ada mee segera perisa laksa aku beli.bukan mamee.maggi,cintan,ruski tapi brand agromas tak silap aku.sedap dan rare mee tu

dah 7 tahun rasanya aku tak makan mamee slrrp.mee segera mamee memang tak sedap.sedap lagi mee sedaap dan always ibumee

Baru sedar maggi asam laksa dan tom yam lagi sedap dari maggi ayam dan kari.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.