Sunday, April 8, 2012

4 minggu tak makan nasik , aku masih hidup


 tanpa nasik aku boleh lagi buat kerja berat dan tanpa nasik aku tak perut aku memerlukan banyak masa untuk menghadam makanan yan baru dimakan.pada aku tanpa nasi tak boleh hidup adalah pepatah yang tak logik.tuhan ciptakan banyak tumbuhan dan buah buahan yang boleh dijadikan makanan kenapa tak makan je benda lain??

dan dengan gaya hidup tak makan nasik ni jugak membantu aku untuk mengadaptasi kan selera perut dan lidah aku dengan makanan luar. pada aku nasik tu banyak karbohidrat dan setakat makan lauk,sup sudah memadai.
                                     
itu bukan masalah,aku tengok nasik pun tak selera dah sekarang ni.sebelum ni makan nasik menyebabkan aku tak mudah kenyang.bila dah makan nasik aku nak makan mee lagi.sejak makan lauk ni aku cepat kenyang.dan berharap gaya hidup macam ni berterusan sampai bila-bila dan berat badan aku kembali normal.

ya,nasi menjadi punca berat badan aku naik secara mendadak.jadi itulah punca kenapa aku berhenti dari makan nasik.mak aku memang masak nasik pasal kat rumah aku sorang je tak makan nasik,aku setakat makan lauk saje lah.kat kafe tempat kerja plak aku makan mee saje time rehat kalau takde mee, aku makan lauk je lah.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.