Sunday, April 22, 2012

aku di coffee house


sudah 3 minggu aku di coffee house.sesi pagi,kerja aku ialah clear breakfast dan set cutlery.kalau runner sibuk aku kena buzzing la tray dekat trayjack tu.selain tu jugak aku amik egg order macam omelette,fried egg,scrambel dan soft boiled (telur separuh masak). beserta sekali dengan baked beans,chicken sausage dan potato.

mula-mula aku ditugaskan di backlane macam kena wiping(lap)bb plate,saucer, pinggan,glass,coffee cup dan tea cup.aku jugak kena top up pinggan,cereal bowl,rice bowl,dan juice glass di buffet line.re-fill air dah memang jadi tanggungjawablah . habis breakfast aku clear buffet line, kutip kicap dan bamboo table number atas meja.lepas tu lap balek meja buffet line.kemudian kalau ada guest pegi amik order dan bagi order kat orang yang bertugas kat backlane - kerja amik order ni yang paling aku tak suka
                                           
waktu lunch pulak aku akan tolong serve apa yang patut macam nasik putih,re fill air dan hantar main course.lepas tu clear pinggan kotor.lepas abes lunch aku pun buat air kat belakang.sehingga waktu balek.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.