Sunday, April 22, 2012

cara on bluetooth di asus A43S

aku sebenarnya masih belum memahami sepenuhnya laptop aku ni.pasal masa aku nak bluetooth file dari nokia X2 ke lappy ni bluetooth x2 tak dapat connect dengan bluetooth laptop ni.jadi terpaksa la aku upload gamba guna USB bengong.

bukan tak berusaha,aku dah check kat internet pasal macam mana nak on bluetooth kat laptop tapi satu pun tak membantu.pada satu hari dengan tak sengaja aku ter-klik satu simbol dalam hidden icon dan terus keluar ikon WLAN & BLUETOOTH jadi aku pun double klik ikon bluetooth serta merta bluetooth di asus A43S aku kembali berfungsi.

  
 simbol wireless console berwarna biru ni ialah simbol /ikon yang perlu di klik sebelum keluar ikon WLAN & BLUETOOTH.
 kalau simbol macam di atas ni bermakna bluetooth masih boleh di detect oleh mana-mana device/gajet
 kalau ada simbol ni plak bermakna bluetooth untuk laptop ni OFF dan kalau nak ON balek kena double klik je ikon Bluetooth tu.
 back to normal ! senang kan ?

1 comment:

Note: Only a member of this blog may post a comment.