Thursday, May 17, 2012

confidante juga mentor

sepanjang aku di coffee house, aku ada seorang mentor di sini.dia ni baru jugak baru 7 bulan kat vistana ni.sebelum ni dia bekerja kat cameron highland resort.masa aku mula-mula masuk coffee house dulu aku takde kawan rapat jadi perkenalan aku dengan mamat sabah ni bermula bila dia tanya aku berasal dari mana? masa tu aku tengah tolong dia kupas oren untuk buat fresh oren.dan kitorang semakin kamceng bila dia selalu nyanyi lagu nirvana masa kat backlane, sambil lap pinggan nyanyi lagu,buat air nyanyi lagu.trademark dia ' ADA AKU KESAH ?? ' setiap kali staf perempuan sound dia tu la yang dia selalu cakap
dia ni jugak sanggup dengar bebelan aku masa aku tengah tension dengan kerja.dan tiap kali nak membahan orang kat backlane dia ni la partner aku.pendek kata kalau dia ni takde memang bosan la hari aku.nampaknya jumaat ni aku tak jumpa dia la pasal jumaat ni last day aku dan hari tu jugak dia cuti.sekurang-kurangnya ada jugak kawan kau kat coffee house.memang jarak umur kitorang jauh iaitu aku 20 tahun,dia 36 tahun tapi tu tak menjadi masalah untuk kitorang borak pasal hobi,minat dan membahan staff-staff coffee house.
harold
 lupa nak bagi tau yang nama dia ni LATIP. slank sabah dia pekat sangat.bila tengok dia ni mengingatkan aku kepada harold,radio assistant dalam movie the boat that rocked.harold dalam movie tu ibarat seorang yang takde perasaan dan selalu ada masa member dia sedih.contohnya masa carl tengah bersedih apabila dapat tau yang marianne dah tidor bersama the doctor.harold dengan hati kering nya datang kat sebelah carl dan amik biskut dan kopi carl, harold celup dan makan biskut tu.sambil tu dia ajak sekali carl makan biskut tu dan kemudian mood carl pun ok semula.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.