Monday, February 20, 2012

P.A @ public area a.k.a public attendant

pagi tadi tamat la perjalanan kerja separuh masa aku di public area salah satu sub-department dalam departmen housekeeping.

minggu pertama:

aku di suruh tolong pakcik rahman yang jaga kawasan lobi hotel.2 hari bekerja dengan dia aku plak disuruh jaga tingkat 1-3 kebetulan plak masa tu takde orang jadi dalam masa sejam setengah kak nora dah train macam-macam kat aku.nasib baik aku cepat faham.tapi yang peliknya nazilan@ lan ada plak hari tu jaga 1-3.


best friend aku masa first week
jaga level 1-3 ni tak la bizi sangat macam lobi.setiap 40 minit aku akan ronda kawasan 1-3 untuk pastikan keadaan sentiasa bersih.rabu dan khamis aku ditugaskan jaga 1-3 dan start khamis - sabtu aku kerja dari 3petang - 11 malam.aku lah trainee,akulah permanent staff .aku mula belajar tugas-tugas rutin macam amek tuala biru dari laundry untuk diletakkan di swimming pool,baca PH air,tutup swimming pool,tentukan berapa jumlah klorin patut dimasukkan ke dalam air kolam dengan taufik

minggu kedua plak aku disuruh buat 11 malam - 7 pagi.mulai selasa,1st day sungguh menyeksakan dah la taufik 3-11, nazilan off day 5 hari, razif off day & shahrel off day, sudin plak 3-11 oh azab sungguh aku.malam tu aku la runner,permanent staff dan trainee. esoknya lega sikit dah la dapat membe sempoi razif plak kerja cepat rehat pun lame,sudin plak jenis friendly banyak ajar itu ini kiranya hari kedua 11-7 tu semua kerja relaks la ada rehat . last day plak aku belajar buffing machine,susah jugak la nak handle,nampak senang tapi bile 1st time guna terus belok kiri mesin ni pasal kalau handle dia direndahkan dia belok ke kiri kalau handle dia di angkat dia pegi kanan.buffing machine ni kitorang guna untuk crystal bermaksud kilatkan lantai.

buffing machine

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.