Wednesday, February 8, 2012

working class hero vs customer always right


 berkaitan pasal video pekerja kfc vs customer chinese tu,ada yang komen tak elok la bergaduh depan guest pelancong asing.kebetulan masa pekerja kfc pukul guest mulut celupar tu diorang kata tak menunjukkan kesopanan rakyat malaysia.pada aku di mana-mana pun akan terjadi jugak macam ni,kalau tak nak tengok ada pergaduhan lebih elok pergi ke restoran mahal lagi eksklusif siap dengan waiter lagi.

dari maklumat saksi,pelanggan cina tu terlebih dulu bukak gelanggang dengan cakap 'cibai melayu' tapi tak ditayangkan dalam video tu.dah dikata cibai sape tak marah,jadi dengan panas nya pekerja kfc tu attack la mamat cina tu baru dia tau langit tinggi rendah.apa dia ingat golongan kelas pekerja ni hamba abdi ke nak buat macam orang takde perasaan, memang la point dia, dah beratur sampai sejam tapi sampai giliran dia ayam goreng dah habes.apa cian ni al-buta ke al-bengap ??

menurut kenyataan saksi :
Aku pun ada kat KFC tu time ni.

Cina ni memang kurang ajar kutuk mak bapak budak tu. Pastu merendah2kan orang kerja KFC

That's why Cina lain kat KFC tu tak backup langsung cina sial tu.

So maksudnya, Cina lain tak bersetuju dgn tindakan Cina sial tu..
dah orang beratur panjang macam  tu secara logiknya memang la stok akan habis.dan dia mintak manager mintak maaf kat diorang apa ingat kau sorang saje ke pelanggan kfc tu.kau ingat  kfc tu eksklusif ke macam hotel sampai kena ingat sape regular customer ?? aku yang dah 5 tahun guna lrt jelatek tu pun takde sape staff yang ingat kat aku dari zaman PMR ke SPM ke IPT ke PRAKTIKAL.padahal lrt jelatek punya la lapang dan aku plak tiap-tiap minggu guna tren tu.
terma customer always right tu dah tak sesuai digunakan lagi,kepada yang memperkenalkan terma ini,aku rasa terma ni patut dikebumikan sama seperti kau dikebumikan wahai harry gordon selfridge.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.