Sunday, February 26, 2012

tension


minggu ni serba tak kena dengan aku.ada-ada je masalah melanda.tension di tempat kerja,aku langsung takde mood nak kerja sejak masuk laundry ni.sejak keja 11malam-7 pagi hubungan aku dengan dia plak semakin renggang bukan aku tak sayang tapi keadaan memaksa.kalau dulu time cuti mid sem aku available 24 jam kalau nak mesej sekarang jangan kata nak mesej nak tidur pun tak boleh.

masalah utama melanda ialah aku tak kenal sape pun kat departmen laundry ni dan orang sini pun macam tak suka dengan kehadiran aku.aku boleh terima korang tak suka tapi tunggu lah seminggu ni je aku kat sini isnin nanti aku dah tak tengok muka korang lagi la.korang kena ingat korang tu part time je kat vistana ni, staff permanent yang lain semua ok dengan aku.dari aku room attendant hinggalah ke Public area semuanya boleh jadi kawan dengan aku walaupun tak pernah bertegur sapa dengan diorang sebelum tu.


sejak minggu ni lah aku langsung tak semangat nak kerja dah la bad communication dengan diorang dahtu plak aku masih blur pasal kerja aku.saat ni paling teruk dalam hidup aku dah la tension dengan dia bak kata the a.c.a.b
hingga ku tertanya entah di mana salah dan silapnya 
adakah engkau hanya bersandiwara membiarku sengsara
,tension plak dengan kerja aduh ! gawat ni sampai bile otak aku boleh bertahan dengan masalah ni.tiap kali masuk kerja aku rasa macam bukan dalam hotel tu dah la orang laundry ni buat hal sendiri nak lepak dan borak-borak dengan diorang pun macam takde isi.baru aku rasa betapa berharga nya masa aku kerja public area dengan taufik,lan,razif,sudin dulu walaupun baru kenal tapi aku cepat kamcing dengan diorang rasa macam nak cancel je laundry ni nak je aku belajar water jet dan asah kemahiran buffing machine aku ni  dengan budak2 PA ni.selama aku praktikal ni aku takde kawan rapat selain ame.

sampai bila la harus aku berdepan situasi getir ni.minggu depan dah mula buat order taker harap2 normal balek la hidup aku bile berjumpa dengan staff permanent hotel ni yang hargai dan sedar akan kewujudan aku.aku dapat rasakan perbezaan attitude part time staff laundry yang layan aku macam sampah takde customer service berbanding permanent staff yang ada budi bahasa dan senyum walaupun tak pernah bertegur sapa.
minggu ni plak aku demam teruk,batuk tak henti-henti celaka punya demam pasal demam la aku tak dapat mengakhiri PA aku dengan happy ending.di mana aku kerja sejam dengan razif tapi rehat 2 jam fuh! sempoi mamat ni walaupun first time aku jumpa dia dulu nampak macam garang tapi kelakar tanpa dia tak seronok la hari-hari kitorang .hari tu jugak last aku ber-partner dengan taufik.tak dapat lagi la mengular dengan dia pegi minum kat mamak ghulam belakang vistana tu.kalau dah selalu minum nescafe & teh tarik 3 in 1 kat kafe vistana tu muak dan loya jugak asyik mengadap air sama je tiap hari.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.