Friday, March 2, 2012

memoir hujan

 selebat hujan yang turun mencurah membasahi bumi tidak selebat hujan di dalam jiwaku
sehebat halilintar membelah langit yang kelabu
tak sepanas petir yang membakar hidup ku
hujan di antara air mata aku
menitis laju bersama pilu-pilu

kegelisahan di dalam kehujanan meniti hujan lebat ke seorangan
sebuah kesedihan yang tiada hentian
sendu mengiringi perjalanan
sebuah penantian dan kerinduan menjadi  debu berterbangan

sesak nafas ku lemah jasad ku kabur pandangan aku
terasa derita diriku kerna tuduhan itu
perjalananku memenuhi tuntutan peng-halau-an
walaupun aku ingin bersama untuk detik yang lebih lama


kepada kau yang tersayang,kau yang aku kenang
kesilapan ku ini tak dirancang
usah bertanya mengapa aku
memberi kemaafan kepada mu
kerana waktu berputaran bimbang tak ada kesempatan
melahirkan kerinduan dan penantian terhadap mu

demi sebuah kesalahan yang amat memeritkan
aku yang tidak sempurna
hanya mencuba sedaya upaya
bersamanya ku memohon keampunan
melaluinya ku pohon kemaafan dari mu
andainya aku punya sellfon baru
pasti ku ingin tak mengulangi semua

 bersamanya ku memohon keredhaan melaluinya ku beri kemaafaan padamu
andai aku punya kamu
masih ku ingin selalu bersama
abadikan saja kemaafan ku di ingatan
kemaafan ku yang mutakhir

1 comment:

Note: Only a member of this blog may post a comment.