Friday, June 7, 2013

Misteri "Lepat Pisang"

12 tahun lalu di sekolah agama,Rosdi akan jual kuih sebelum kelas dan semasa rehat.kalau nak elakkan tak sempat beli,kitorang akan tempah awal.tapi ada la satu kuih tu daun pisang yang dilipat 3 lapisan dan ada inti di dalamnya berbentuk petak dan berwarna coklat.

Rafiq syahmi aka syami beli satu dan dia bagi separuh aku pasal aku tak pernah makan kuih tu.bila aku telan je dalam mulut terus aku keluarkan balik sebab rasanya lidah aku tak boleh hadam.masa pun berlalu lama kelamaan aku dapat tahu kuih yang berbalut daun pisang yang aku muntahkan balik tu bukan lepat pisang dalam bahasa sarawak pais pisang yang aku biasa makan tapi tu sebenarnya lepat ubi !! Sebab tu aku rasa pelik dengan teksturnya yang keras dan kesat tak lembut macam pisang.


Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.