Tuesday, June 5, 2012

anjungan beach resort & spa


ANJUNGAN BEACH RESORT & SPA.
Harini tanggal 4 jun 2012 bersamaan hari isnin,aku nak confess y aku rindu sgt kwn2 kat anjungan. Honestly,mmg la mula2 aku rase menyampah n x nk duk situ (nak duduk tp tknak kerja) hehe. Tertekan gile aku masa masuk je alam pangkor ! mula2 aku x fhm dgn prangai org2 pangkor.nasib baik lah ada k.ida staff permanent bahagian reception y byk bgtau aku itu ini.correction bkn aku je tapi ‘kitorang’.kitorang tu stands for ira,ika,ija n aku, satu batch aku y kene buat training kat situ.happy kot dgn dorang ni.ira n ika ni study dip in tourism kat politeknik jugak tp kat PJB.huhu..
Hrm..mcm2 rintangan y kitorang lalui.tersiksa,merana,bahagia smua pakej.kitorang berempat rapat dgn k.ida ye la k.ida pn masa tu duduk bilik y anjungan provide jgk.permanent staff y lain plk ada k.aura,k.ila, k.ct n yuni.tp k.ila n k.ct x lama ngn kitorang.bulan 2 diorang resign.sbb ape?? kitorang je y tau :) x lame pastu k.ida plk pegi.gila x menangis? Sedih gila rasa..kan korang?
Tapi kesedihan tu terubat dgn kdatangan kakak2 praktikal y baru bulan 2 dorang masuk.dorang dr UUM ,tempoh latihan diorang pn same mcm kitorang jgk, diawalkan 3 hari kot.budak trainee saje dah 7 org.terasa stabil sikit kerja2 kat anjungan tu. Klu x sebelum tu,tenaga kitorang mcm kne kerah truk.
Gambar ni masa kitorang celebrate burfday isteri captain, y jgk owner anjungan beach resort ni.y putih2 tu anak lelaki dia.manager resort ni.masa ni happy jgk wpun aku x suka event2 mcm ni.




Ni ira y sgt happy go lucky.rindu betol dgn telatah die.rindu nak tidor sbelah die ,buat report smpy lewat malam sambil borak2..rindu jgk nk dgr dia pggil ‘akk’.hehehe..


Ni plk ika y suam2 kuku tp sbenarnya mereng sgt2.haha sronok borak ngn die.

k.ida y byk bg tunjuk ajar :) adik angkat dia ,dek mie.part time staff kat anjungan ni dulu.mmg close la dorang ni huhu..


yuni y childish :p


ija y satu poli dgn aku jgk. :)


Ni la y aku pggil akak2 UUM huhu..k.umi,k.nor dgn k.yus..dorang ni mmg baik n simple.aku suka dorang.huhu..




Ni plk faizal tp lebih selesa klu org pggil die J.rajin sgt2, x byk crita lah bila aku mintak tlg die.y lg sorang pelajar training kat sini,fikri. Aku bru prasan x de gamba die dlm latop ni.sorry x dpt nak update ~ hehe..dia pn rajin n btanggungjawab sama mcm kawan dia lah kan. :)


Oh..lupa plk nak present pasal dorang ni.satu2 nya staff lelaki kat anjungan ni study kat kolej antarabangsa kat kedah.tempoh LI 4 bulan (best gler) n habis hjung bulan 6 ni.dorang ni mmg relaks,nak kutok pn slumber je x tgok tempat.haha klu perang mulut atau lebih enak lg ‘falsafah’ memang la,aku kalah.geram tau..
Utk permanent staff bhagian hkeeping,aku kenal dgn Amalina n Syakira.duaorg ni kemane2 pn bersama.satu bilik la katekan :) Amalina ni sweet sgt.suka kacau aku,tapi tu y buat aku rindu kat dia tu.Kiera plk asalnya sengaja d pggil baby sbb nama kiera n ira dah dekat.tknak confuse idea ira lah suruh pggil die ni baby.haha.. tapi baby ni mmg baik.ape2 masalah aku slalu jgk crita2 dgn dia. Dia x penah lupa aku.kalau kitorang x de keje nak buat kat laundy ptang2 tu, dia ajak la aku lepak blok3.hehe rindu saat2 tu.





Qimie,satu2 nya staff permanent lelaki kat anjungan y manja.tapi dia dah x de dah bulan 5 hritu dia kena pg PLKN.smua org terasa kehilangan dia.mana x nya,manja ,rajin n funny kot budaknya.hehe..dia rapat sgt dgn kak aini n kak aura.kak aini,staff baru y d tempatkan bhagian housekeeping dulu..wpun kejap je masa dgn dia lepas dia behenti scara tiba-tiba. ‘hehe’ aku ttap respek n tabik dia sbgai org y pling sabar pnah aku kenal


Lastly kak aura pulak,akk mmg cantik.mata akk mmg x de tandingnya.haha akk mmg sempoi n baik :) tapi gamba adik akk ade..hehe. kirim salam ek? Haha :p



Su pulak,setiap kali aku sebut nama dia mmg aku rasa nak gelak.sbb personality dia y slalu buat aku ketawa,happy n nak layan je kerenah dia tu.aku rindu su.staff permanent y masuk 3 bulan lepas aku training kat situ.aku pnah jgk ada salah faham dgn dia tp tu jgk y buat aku rapat dgn dia.bila aku sorang2 datangla die teman aku.smpy nak balik pn cakap nak pg kedai.itu y tak boleh blah tu.hahha:0
Aku jugak x lupa kat captain skeluarga.bfor nak abis LI ni mmg aku janji aku akn anti tmpat ni.tapi aku kalah dgn memori y dorang bagi kat aku.captain slalu belanja kitorang makan.terakhir dia belanja kitorang berempat (aku, ira, ija n ika) makan kat Chinese restaurant.dia bawak kitorang buat round island n island hopping.mmg TERBAEK! Hope korang ingat kenangan kita ni.kalau ada peluang kite jpe lg.. sayang sgt korang :’)


Ni la kejer kitorang bila boss x de..haha..srius rindu nak lepak mcm ni lg.aku y agak selekeh, malas nak bergaya kot.haha..













Pintu sliding door bilik no 411 y pecah.maintenance kata tu sbb sepakan dr dalam.pandai plk guest tu nk kencing kitorang kata pintu tu pcah sndiri.haha..









THANK’S FOR THE MEMORY…….

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.