Thursday, August 2, 2012

solidariti yang tiada dalam family


satu masa dulu aku pernah berada dalam bahaya tetapi aku terpaksa menanganinya sendiri kerana tiada backup dari family aku sendiri,baik adik beradik atau ibu bapa sekiranya aku dilanda masalah tiada sebarang sokongan diberikan kepada aku.solidariti itu bermaksud bantuan,sokongan atau tindakan yang diberikan jika rakan kita di usik,di ugut atau di ancam oleh orang lain. solidariti itu juga titik tolak kepada kesedaran kepada rakan seperjuangan untuk membantu rakan-rakan menghadapi segala tekanan.
jadi aku   berterima kasih kerana di kurniakan rakan-rakan yang bersurara bila aku ditentang tetapi aku bersedih bila mendapat famili yang tak membantu semasa aku kesusahan sebaliknya aku lagi dimarahi mereka walaupun terbukti aku tak bersalah dan aku perlukan sokongan moral bukannya maki hamun atau kritikan.contohnya masa aku form 5 uncle bob dah tak mau amik aku dan adik aku hantar pegi sekolah sebaliknya bapak aku yang haram tak tau cerita marah aku sambil ungkit cerita 6 bulan yang lepas.sejak tu aku langsung tak harapkan apa-apa dari famili aku kerana mereka tak boleh diharap.

1 comment:

Note: Only a member of this blog may post a comment.