Monday, August 20, 2012

tema raya tahun ni : merah

dah 3 tahun aku tak pakai warna merah atas alasan tahun lepas dah pakai warna merah dari mulut si bapak.akhirnya tahun ni aku kembali memakai warna merah.aku suka warna merah sebab dwi function iaitu dua fungsi, pertama sesuai dipakai di hari raya, sesuai dipakai di tahun baru cina.sejujurnya aku pilih baju bukan untuk satu fungsi saja,tetapi untuk kegunaan lain."
tahun depan insyaAllah aku akan pakai warna ungu

untuk tahun ni yang wajib aku makan ialah kelupis,sejenis ketupat daun palas tetapi bentuknya panjang,kek lapis sarawak dah tentu wajib di suap ke mulut.bukan orang sarawak la kalau tak makan kek sarawak.lagi satu laksa sarawak! pergh !! sedap gila walaupun dalam setahun lebih 5-6 kali makan tapi tak rasa jemu maklumlah laksa sarawak ni jenis susah dijumpai di semenanjung.


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.